Monday 7 May 2012

Cookie Dough Cheesecake Bars

This is my new hobby and interest selain daripada menulis. Untuk kali pertama saya upload yang ini dulu. Ada beberapa jenis kek lagi yang saya dah try. Nanti saya masukkan lagi.


Last Friday nite, saya masak cookie ni kat rumah mak mertua di Sepang. Sampai-sampai je terus masak, anak-anak semua dah tidur. Sambil borak-borak, suami tengok bola, around 2.30am baru masuk tidur. Tiring, but the next day bangun, (MIL dah tolong masukkan dalam fridge sebelum tu) makan this cookie, wow awesome! Memang sedap.


Dia punya taste ada lemak, masin, manis, coklat, crunchy, cheesy dan sejuk. Semuanya ada. Tapi cookie ni kena makan sikit-sikit sebab dia agak muak.

By the way, recipe ini boleh aje dicedok dari google. Saya dapat secara tak formal daripada colleague makcik saya, so tak tau siapa orangnya. Kalau di ikutkan, design asal bukan macam ni. Maklumlah, first try. It was a bit ugly and cracky. This sunday nak try lagi.







No comments:

Post a Comment